Tytuł projektu
Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Gdańsku Uczelnią Przyjazną
Nazwa programu
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Konkurs
Uczelnia dostępna III
Wartość projektu
3 564 992,47 PLN
Wartość dofinansowania
3 458 042,69 PLN
Okres realizacji projektu
od 01.10.2021 r. do 31.12.2023 r.
Jaki problem rozwiązuje nasz projekt?
Projekt dotyczący dostępności Uczelni poprzez wdrażanie działań w podziale na pięć działań rozwiązujących zidentyfikowane problemy.
- Uczelnia poszerzyła ofertę w aspekcie dostępności i wsparcia studentów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Zapewniono dostęp architektoniczny do siedziby głównej w Gdańsku oraz filii w Ostrołęce. Dostosowano architekturę budynku i zajmowanych przez Uczelnię pomieszczeń, w tym zlikwidowano bariery architektoniczne, doposażono i poprawiono dostępność sal dydaktycznych.
- Poprawiono dostępność cyfrową Uczelni poprzez zakup i rozwój technologii wspierających - w tym zakup oprogramowania, rozwój funkcjonalności infrastruktury dla osób z niepełnosprawnościami już istniejących zasobów uczelni.
- Opracowano i wdrożono procedury z zakresu dostępności Uczelni w obszarze wsparcia edukacyjnego.
- Opracowano i przeprowadzono kompleksowe szkolenia dla kadry WSSE z zakresu świadomości potrzeb osób z niepełnosprawnościami i dostępności uczelni.
W ramach projektu "Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Gdańsku Uczelnią Przyjazną" zrealizowano zakup i wdrożenie różnorodnego wyposażenia, które zwiększa funkcjonalność i komfort na uczelni. Dostarczono m.in. biurka z regulowaną wysokością, ergonomiczne fotele, urządzenia wielofunkcyjne oraz komputery All in One z oprogramowaniem. Zainstalowano również tablice i monitory informacyjne, pętle indukcyjne, a także zakupiono meble, takie jak sofy, fotele i stoliki kawowe. Wszystkie te działania przyczyniły się do stworzenia bardziej przyjaznego i dostępnego środowiska dla studentów i pracowników.
Kto skorzysta z wyników projektu?
Z projektu korzystają nauczyciele akademiccy oraz studenci. Udział w projekcie i organizowanych w jego ramach szkoleniach, dotyczących tematyki niepełnosprawności, podniósł świadomość oraz kompetencje kadry dydaktycznej i administracyjnej. Wdrożono szereg rozwiązań architektonicznych i doposażono pomieszczenia, tak by umożliwić osobom z niepełnosprawnościami studiowanie na równych prawach z osobami zdrowymi. Studenci korzystają z systemów informatycznych, usług, procesów oraz z zasobów uczelni. Z uwagi na i udostępnienie edukacji na poziomie wyższym poprzez opracowanie i wdrożenie alternatywnych metod kształcenia na poziomie wyższym, zapewniających osobom z niepełnosprawnościom pełen udział w procesie studiowania, ale jednocześnie z adaptacjami umożliwiającymi im dopasowanie się do potrzeb i ograniczeń zdrowotnych.